יצירת קשר
לחשבון האישי שלי
ראשי
שלום אורח - התחבר
עגלת הקניות שלי:
(0) פריטים - 0.00 ₪
 איך לעצב מוצר

מאמר - איך לבחור פונטים?

איך לבחור פונטים

איך לבחור פונטים?
לחזרה לעמוד מאמרים ראשי - לחצו כאן
לעמוד הראשי באתר - לחצו כאן 

איך לבחור פונטים? 

אחד האלמנטים החשובים ביותר בעיצוב גרפי הוא טיפוגרפיה: צורת ההדפסה, סוג האותיות,  מראה החומר המודפס, העיצוב הכולל של המידע הכתוב. מרכיב חשוב ביותר הוא בחירת הפונט – צורת וסוג האותיות שתבחרו. לא משנה אם אתם מעוניינים לעצב פלייר, כרטיס ביקור, הזמנה לחתונה, אתר אינטרנט או עמוד פייסבוק – הפונט שתבחרו ישפיע, משמעותית, על המראה הסופי ועל האווירה. בחירת פונט מוצלחת וחכמה תחמיא לעיצוב שלכם, תעצים את יופיו וגם תעביר את המסר הרצוי לקהל היעד שלכם.

עם זאת, לא קל לבחור פונטים. מבחר הפונטים בשוק הוא רחב, מה שעלול לבלבל ולהקשות עליכם לבחור את הפונט המושלם. אפילו מעצבים מנוסים מתקשים לעיתים במשימה זו.

על פניו נראה, שרק צריך לבחור פונט שהוא פשוט יפה ומיוחד בעיניכם. אבל למעשה יש עוד כמה שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם, כשאתם בוחרים פונט:

איזו אווירה אנו רוצים ליצור? למי היא נועדה?
כשאתם באים לבחור פונט, עליכם לחשוב על האווירה שהעיצוב צריך לשדר וגם על קהל היעד שלכם. כל פונט מעביר תחושה שונה. לדוגמה, פונט מעוגל בכתב יד, בדרך כלל יעביר אווירה רכה יותר מפונט מרובע, באותיות דפוס. זכרו כי בעיצוב גרפי – כל האלמנטים הויזואליים, ביניהם הפונט, צריכים להתחבר יחדיו לעיצוב שמעביר מסר.

לכן, כשאתם מתלבטים לגבי פונט כלשהוא, שאלו את עצמכם: האם הפונט הזה מעביר בצורה הטובה ביותר את המסר שאנו רוצים להעביר? האם הוא פונה לקהל היעד שלנו?

אפשר להשוות בחירה של פונטים לבחירת בגדים: כמו שבגד צריך להתאים לאירוע (לאירוע אלגנטי – בוחרים בגד אלגנטי), כך גם פונט צריך להתאים לעיצוב.  

מהי כמות הטקסט?
האם הפונט מיועד למילים, משפטים בודדים או לפסקאות רבות? האם יש הרבה טקסט לקריאה בעיצוב? יש פונטים נוחים מאוד לקריאה, לעומת פונטים אחרים, שמיועדים למטרות אסתטיות בלבד ולא יתאימו לבלוקים ארוכים של טקסט.

יתכן שמאוד תרצו להשתמש בפונט "משוגע". אפשר לעשות זאת אך השתמשו בו במידה ובטעם (לדוגמה, רק בכותרת) – אל תגזימו. נכון שפונט "משוגע" יכול לתבל מאוד את העיצוב, אבל עם שימוש מוגזם, האפקט פשוט ילך לאיבוד.

סוגי פונטים
אחת הגישות של עיצוב טוענת שאין להשתמש בשני פונטים דומים. לכן אם אתם כבר הולכים על שני פונטים – בחרו שניים ששונים זה מזה, כדי שהצופים לא יחשבו שמדובר בטעות.

אופציה אחרת היא לבחור פונט אחד, אך להשתמש בו במשקלים שונים. לדוגמה, בכותרת או במילים מסוימות לבחור במשקל כבד (כלומר, בולד). במלל עצמו לבחור במשקל קל (רגיל).

עם כל ההיצע המגוון שיש של פונטים שחלקם מאוד יפים וייחודיים, אנו ממליצים לבחור בפונטים עם מראה קלאסי, שישמשו אתכם גם בעיצובים עתידיים.

כמה מילים על זכויות יוצרים
היום קל מאוד להוריד פונטים בחינם בכל מיני אתרים מפוקפקים. לכן, גם אם האתר מבטיח שאלו פונטים מותרים לשימוש, כדאי להיזהר.

חשוב לזכור שאותם פונטים שמוצעים באינטרנט, עוצבו על ידי מעצב גרפי שהקדיש להן זמן ומחשבה. הורדת הפונטים עלולה לגרום – גם לחברות וגם לאנשים פרטיים – ליפול בפח ולהסתבך בתביעה על זכויות יוצרים. לכן, אם יש ספק, תמיד הניחו שהפונט מוגן בזכויות יוצרים.

אז מה עושים? בחלק מאתרי חברות הפונטים ניתן להוריד פונטים לשימוש עצמי (ולא מסחרי). אפשר גם לרכוש את הפונט וכך להשתחרר מדאגות.

אנו מקווים שהטיפים שלנו סייעו לכם לבחור ולשלב פונטים במוצרי הדפוס שלכם.

נשמח לעמוד לשירותכם – גוליר הפקות : כל צרכי הדפוס שלכם במקום אחד!

לחזרה לתחילת הדף לחצו כאן

דפוס-ראשימאמרים בדפוסשאלות ותשובותשליחת קבצים מוכנים להדפסהעל החברהתנאי שימוש באתרמחירי משלוחים למוצרי דפוס באתר הרצל 98 ראשון-לציון
טלפון: 03-6500360 דוא`ל: hogr@zahav.net.il
B2CPrint פתרונות דפוס ו עיצוב אונליין