יצירת קשר
לחשבון האישי שלי
ראשי
שלום אורח - התחבר
עגלת הקניות שלי:
(0) פריטים - 0.00 ₪
 איך לעצב מוצר

מעל תפריט תחתון

כל הטיפים בדרך אל דפוס איכותי



בין אם אתם מעצבים גרפיים, בעלי עסק, עובדים עצמאיים או סטונדטים, ואתם זקוקים להפקת דפוס מקצועית של חומרים שונים, או לעזרתו של בית דפוס מקצועי. בחירת בית דפוס נכון יכולה לעשות עבורכם את כל ההבדל. בתי דפוס מקצועיים יידעו כיצד להיענות לצרכים ולדרישות שלכם, לעמוד בלוח הזמנים , ולא פחות חשוב- להתאים עצמם לתקציב העומד לרשותכם.

כאשר אתם מתחילים את תהליך העבודה עם בית דפוס מקצועי, ישנם מספר כלים חשובים שיעזרו לכם להגיע לתוצאות המוצלחות ביותר. ריכזנו עבורכם מספר טיפים והמלצות שיוכלו לסייע לכם בתהליך הפקת דפוס של החומרים שלכם. אנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר עד תומו ולהקדיש מחשבה לכל נושא שמוזכר בו, שכן כאשר מדברים על עבודה עם בתי דפוס - עדיף שיהיה לכם יותר מדי מידע מאשר פחות מדי.

 

תיקצוב פרוייקט ההדפסה: הדפוס הינו תעשייה המפיקה מוצרים מותאמים אישית, אשר לעיתים קרובות יש להם מורכבויות מיוחדות ודרישות ספציפיות, המותאמות לצרכי הלקוח. בגלל הייחודיות הזאת והמגוון המשתנה של פורמטים ומצעים העומדים לרשות כל בית דפוס, חשוב מאוד עבורכם שתכינו תקציב והערכת מחיר. במידה ומי שמכין את התקציב איננו אתם עצמכם, אלא אנשי התקציב של החברה, חשוב מאוד שהם יהיו מודעים לכל הפרטים השונים בנוגע לפרוייקט, כדי שיוכלו להכין תקציב מדוייק ויעיל. הטיפים הבאים, שנועדו לעזור לכם בתהליך העיצובי של הפקת דפוס ובפניה אל בית דפוס שיבצע את התהליך, יוכלו גם לסייע לכם להבין טוב יותר מה עשוייה להיות עלותו של הפרוייקט.

 

כמות: כמובן שכמות ההדפסות הסופית הנדרשת היא חשובה, אך יש לנו עוד עצה עבורכם- נסו להדפיס את כל החומרים הדרושים לכם בהפקת דפוס אחת, והכינו לפי זה את התקציב שלכם. אתם תופתעו לטובה כאשר תגלו כיצד משתנה התקציב כאשר אתם מכינים אותו עבור הפקת דפוס של 500, 1000, 5000 או 10000 יחידות. המחיר ליחידה אחת יורד ככל שהכמות הסופית עולה! כמובן, איננו ממליצים לכם להדפיס כמות הגדולה מדי לצרכיכם, אך כן כדאי שתשקלו היטב את כל צרכי ההדפסה העתידיים שלכם לפני שאתם פונים אל בית דפוס- וכך תוכלו לחסוך לעצמכם לא רק כסף אלא גם זמן ואנרגיות.

 

סוג הנייר: כאשר מתכננים פניה אל בתי דפוס, כדאי לדעת שלסוג הנייר אשר תשתמשו בו יכולה להיות השפעה משמעותית על המחיר הסופי. זאת משום שבתהליך הפקת דפוס, סוג הנייר הוא לעיתים קרובות המוטיב המרכזי ביותר בעלות ההפקה. תקשורת היא דבר חשוב בנקודה זו- בינכם לביננו ובינכם לבין התקציבאים שלכם- כדי שהם ידעו מה נדרש מהם לצורך הכנת תקציב מדוייק. חשבו על הנושא שאתם מעוניינים להדפיס, על מנת שתדעו באיזה נייר להשתמש. אם אתם מדפיסים הזמנות לחתונה, כדאי להשתמש בנייר עבה, מעוטר או צבעוני, אם אתם מדפיסים חומרים עסקיים חשובים כמו דו"ח שנתי, כדאי להדפיס על ניירות עבים מהאיכות הגבוהה ביותר, ואם אלו פרסומות לחלוקה בתאי דואר, ניתן להדפיס על ניירות דקים יותר.

חשבו לא רק על הצבע של הנייר אלא גם על עוביו, והחליטו האם הוא צריך להיות מבריק או מט, חלק או מחוספס וכדומה. אם אתם אינכם בטוחים בתחום העיצוב כאשר אתם פונים אל בית דפוס, תוכלו להדפיס דוגמה אחת ולראות האם היא מתאימה לצרכים שלכם. בתי דפוס מחזיקים מלאי עצום של נירות בכל הגדלים, הצבעים והצורות, לכן כדאי לכם להתייעץ עמנו בתחום.

 

השטח שהדיו או התמונה מכסים: לעיתים קרובות קשה ללקוחות העובדים עם בתי דפוס לדעת מה יהיה תחום הכיסוי המדוייק של הדיו או התמונה, אך מומלץ לנסות ולהגיע להחלטה בנושא כדי שתוכלו להכין תקציב ריאלי עבור דפוס איכותי. "גודל הכיסוי" פרושו- האזור במוצר הסופי אשר עליו יהיה דפוס (כלומר- כל מקום שבו יש דיו על הדף). אם למשל התמונה מודפסת על פני כל הדף, זה אומר שגודל הכיסוי שלך הוא 100%. דוגמה נוספת היא בתי עסק או עובדים עצמאיים אשר מבקשים דפוס של ניירות כתיבה, עליהם מודפס הלוגו של החברה והכתובת שלה- במקרה כזה גודל הכיסוי הנו כ-10%. מנסיוננו, לרוב גודל הכיסוי הממוצע הנו כ-70%, אך אנו ממליצים לכם להתייעץ עמנו כדי לקבוע את הגודל המדוייק- על מנת שתוכלו לתקצב נכון את הפרוייקט ואף לקבוע את גודלו המתאים של הדף. כמו כן, גודל הכיסוי יכול לקחת תפקיד בהחלטה לגבי סוג הניר שבו תשמשו, וגם לגבי השימוש בניירות מבריקים או מאטים (אם למשל גודל הכיסוי הוא גבוה, כדאי לכם להשתמש באיטום מאט כדי למנוע מריחות של צבע או השארת כתמי צבע על דפים אחרים או על השולחן).

צבעים: כאשר אתם פונים אל בית דפוס, אתם יכולים לקבל קטלוג או טבלת צבעים ולבחור מתוכה את ההעדפות שלכם. יש לציין תמיד אם אחד מהצבעים אשר בהם תשתמשו הוא שחור. בתי דפוס משתמשים בצבעים מסויימים עבור הפקת דפוס של תמונות, ובצבעים שונים עבור הדפסת מילים, לכן יש לציין זאת בפנינו בתחילת התהליך. לסוג הצבע ולגוון שלו יש השפעה- לא רק על המחיר אלא גם על האופי הכללי של ההדפסה, לכן חשוב לבחור את הצבעים שלכם היטב.

 

מה אתם, הלקוחות, מביאים אתכם לתהליך: ברוב המקרים, למעט מקרים של דפוס חוזר, הלקוחות צריכים לספק את הבסיס, כלומר "לתת לנו משהו לעבוד איתו". בין אם זה קובץ פי.די.אף, קובץ שנוצר בתוכנת עיצוב מקצועית, קובץ וורד, תמונה או תמונה דיגיטלית- זה חיוני עבורנו לדעת בדיוק מה אתם מביאים אתכם. בתי דפוס יכולים לעבוד עם רוב סוגי התוכנות הקיימות, כולל תוכנות מקצועיות, ויכולים גם ליצור אמנות דיגיטלית לפי דרישה. חשוב לזכור שדרישות אלו יגדילו את כמות הזמן הנדרשת לפרוייקט וגם את התקציב הסופי. עבודה עם קבצים מסוג מסויים הינה קלה יותר ולכן גם זולה ומהירה יותר, אך הדבר החשוב ביותר הוא שנוכל לזהות מה אתם מספקים כאבטיפוס להפקת דפוס מכל סוג, כדי שנוכל להכין את התהליך בצורה היעילה ביותר.

 

הפצה וניהול מידע: בית דפוס מקצועי כשלנו, יכול לעזור בקלות עם הנושאים של הפצה, שליחת חומרים בדואר וניהול מידע עבור הלקוחות. במידה ואתם מספקים לנו מידע עבור הפצה דרך הדואר, חשוב מאוד לספק לנו את כל הפרטים בזמן. בנוסף, יש לוודא שאתם תמיד מספקים לנו את המידע המעודכן והמדוייק ביותר, משום שאם לא תעשו כן, זה עלול להעמיד אותנו ואתכם במצב לא נעים, וכמובן לדרוש מכם עלויות נוספות בלתי נחוצות. ככל שתספקו לנו מידע מפורט יותר- נוכל לסייע לכם טוב יותר בתהליך ניהול המידע!

 

בדקו הכל פעם נוספת: קראו את התקציב שלכם בזהירות רבה ומתוך תשומת לב, ובידקו האם הוא מכסה את כל הנושאים החשובים. חפשו פערים בין תקציבים שונים או מקומות שונים בתוך התקציב, במיוחד כאשר הספקים הגישו לכם הצעת מחירים על ניירות שונים, וגם במידה בה קיימות בקשות מיוחדות, כגון למינציה. בדקו שנית את כל מה שנוגע לפן העיצובי של ההדפסה- הצבעים, סוג הנייר וגודלו וכו`. גם אם אינכם מעצבים מקצועיים ואין באפשרותכם ליצור דוגמה ממוחשבת של ההזמנה הסופית, נסו לשוות אותה לנגד עיניכם כדי להחליט האם כל הפרטים מתאימים זה לזה.

 

כעת, אתם מוכנים למלאכה! צרו עמנו קשר עוד היום, ותוכלו להפיק דפוס איכותי ומוצלח של כל החומרים שלכם, בקלות וביעילות.

מחכים לשמוע מכם!

למאמרים נוספים בנושא דפוס - לחצו כאן

 לחזרה לעמוד הראשי לחצו כאן

דפוס-ראשימאמרים בדפוסשאלות ותשובותשליחת קבצים מוכנים להדפסהעל החברהתנאי שימוש באתרמחירי משלוחים למוצרי דפוס באתר הרצל 98 ראשון-לציון
טלפון: 03-6500360 דוא`ל: hogr@zahav.net.il
B2CPrint פתרונות דפוס ו עיצוב אונליין